czwartek, 27 września 2018

Jak przygotować ścianę pod tapetę?





Jak powinna być przygotowana ściana przed położeniem tapety?
Moje sprawdzone sposoby to przede wszystkim dokładność i materiały dobrej jakości.
Po zdjęciu starych tapet zawsze powstają jakieś uszkodzenia , mniejsze lub większe ubytki należy uzupełnić masą szpachlową, w tym przypadki zdecydowałem się na wyrównanie całej powierzchni, a przy okazji naprawa sufitu, Masa szpachlowa została nałożona w dwóch warstwach w odstępie około 16 godzin.






Trzeciego dnia ściany nadawały się do szlifowania,  na tym etapie użyłem szlifierki do szlifowania ścian i papier o granulacji 280,  następnie poprawiłem kostką ścierną i całość zagruntowałem.
Odnośnie samego gruntowania to radzę na świeże masy  użyć gruntu głęboko penetrującego ( grunt wodny), nawet dwie warstwy, ale bez przesady, ponieważ nie można dopuścić do prze gruntowania, co z kolei powoduje szkliwienie się powierzchni i problem ślizgającego się wałka.
Dobrze zagruntowana ściana w przyszłości nie będzie się rozwarstwiać podczas zmiany tapety, a co za tym idzie oszczędzi kolejnego szpachlowania ścian. Podczas samego montażu tapet mamy więcej czasu na jej położenie, ponieważ ściana nie chłonie tak szybko wilgoci i nie robią się bąble.  

 

Sztukateria przykleiłem bezpośrednio na surową ścianę,żeby mocno związała się z podłożem.
Listwa ma około 13 cm szerokości, więc do ich klejenia zawsze używam dwóch rodzai kleju, na łączenia i na pozostałą część, wtedy mam pewność, że nic nie popęka



Do idealnego wyglądu sufitu wystarczą dwie warstwy farby.
 


Ciekawym rozwiązaniem jest wysunięcie listwy poza obrys okna stworzenie wnęki na karnisz z zasłonami, klejenie należy zacząć od najdłuższej listwy i potem dociąć boki.


W rzeczywistości wygląda bardzo reprezentacyjnie.




I wreszcie tapeta, dość ciekawa ponieważ na podkładzie papierowym, ale już z klejem na jej dolnej powierzchni, po namoczeniu tapety wodą klej zaczyna się aktywować i po 2 minutach ląduje tapeta na ścianie ;P

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz